سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه سالاد ماکارونی

 

طرز تهیه سالاد ماکارونی خوشمزه

سالاد ماکارونی با کالباس یکی از خوشمزه ترین و پر طرفدارترین انواع سالاد است. برای تهیه کردن سالاد ماکارونی می توانید با توجه به ذائقه و سلیقه خود عمل کنید و مواد اولیه را تغییر دهید. برای مثال می توانید سالاد ماکارونی با مرغ، سالاد ماکارونی با سوسیس، سالاد ماکارونی با ژامبون و … را درست کنید.

سالاد ماکارونی با کالباس یکی از بهترین انتخاب ها برای پذیرایی کردن از مهمانان در تولد، دورهمی های عصرانه و … می باشد. این سالاد را می توانید در کنار غذای اصلی در مهمانی های ناهار و یا شام به عنوان پیش غذا هم سرو کنید. این سالاد خوشمزه خیلی سریع و راحت آماده می شود و طعم و مزه خیلی خوبی هم دارد. می توانید مطمئن باشید که همه مهمانان شما از بچه ها گرفته تا بزرگترها از این سالاد خوشمزه استقبال خواهند کرد.

 

مواد لازم:

  • خیار شور: 200 گرم
  • هویج: 2 عدد
  • ماکارونی فرمی: یک بسته
  • فلفل‌دلمه‌ای: یک عدد
  • نخودسبز: 200 گرم
  • ذرت شیرین: 250 گرم
  • ژامبون مرغ: 300 گرم
  • لیموترش: یک عدد
  • سس مایونز: 500 گرم
  • روغن‌زیتون: یک قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل به میزان لازم
  • پنیر پارمزان در صورت تمایل

طرز تهیه:

ماکارونی را در قابلم? آب جوش که به آن روغن‌زیتون و نمک اضافه کردیم، می‌ریزیم. ماکارونی باید به‌قدری بپزد که نرم شود.

سالاد ماکارونی

بهتر است در آبی که برای پخت ماکارونی آماده کردیم، روغن و نمک بیشتری بریزیم تا طعم ماکارونی‌ بهتر شود.

هنگام آبکش کردن چند بار روی ماکارونی آب خنک می‌گیریم تا کاملاً سرد شود.

ذرت و نخودفرنگی را می‌پزیم. ژامبون، فلفل‌دلمه‌ای و خیارشور را نگینی خرد می‌کنیم. هویج را هم رنده می‌کنیم. سپس تمام این مواد را با ماکارونی پخته شده، مخلوط می‌کنیم.

لیموترش را آب می‌گیریم. برای درست کردن سس سالاد ماکارونی، در ظرفی سس مایونز می‌ریزیم و به آن فلفل و آب لیموترش  افزوده و هم می‌زنیم. سس را به سالاد اضافه می‌کنیم و خوب هم می‌زنیم تا به خورد مواد رود و به‌خوبی مخلوط شوند.

سالاد ماکارونی آماده شده را در ظرف سرپوشیده می‌ریزیم و یک ساعت در یخچال می‌گذاریم تا جا بیفتد.

در صورت تمایل، هنگام سرو می‌توانید مقداری پنیر پارمزان روی سالاد ماکارونی بریزید.

روش پخت نخود فرنگی برای سالاد

نخود فرنگی رو میشه خیلی ساده بریزیم توی آب و بذاریم روی حرارت و هروقت که پخت از روی حرارت برداریم. اما اگه میخواید نخود فرنگی تون رنگ سبزش رو حفظ کنه بهتره ابتدا آب رو جوش بیارید و کمی نمک بریزید. بعد نخود فرنگی رو در آب در حال جوش بریزید. بعد از چند دقیقه که نخودها پخته شدن، اونها رو آبکش کنید و سریعا به ظرفی پر از آب یخ اضافه کنید. اینطوری رنگ نخود ها عالی میشه. به این روش بلانچ کردن میگن. ترکیب مواد   

ترکیب مواد

سس سالاد را چطور درست کنیم؟

برای سس این سالاد میتونید ترکیب مساوی از ماست همزده و مایونز رو استفاده کنید. یه قاشق غذاخوری سرکه سفید یا آب لیمو ترش توی این ترکیب عالی میشه. توی دستور اصلی این سس یکی دو قاشق سس خردل و یکی دو قاشق عسل هم هست که خب من توی مواد اولیه نذاشتم. ولی اگه اهل چشیدن مزه های جدید هستید حتما دو مورد خردل و عسل رو هم به این سس اضافه کنید. همچنین نمک و فلفل هم اضافه کنید و سس رو اونقدری هم بزنید که ترکیب یکدست بشه. سس رو به سالاد ماکارونی تون اضافه کنید و به آرومی مخلوط کنید که مواد خیلی شکلشون رو از دست ندن و له نشن. نهایتا روی ظرف رو بپوشونید و بذارید بخچال حداقل یکی دو ساعتی طعم ها به خورد هم برن.

سالاد ماکارونی بدون سس مایونز

در دستور تهیه سس سالاد ماکارونی که گفته شد، سس مایونز و ماست همزده به نسبت برابر ترکیب می‌شوند. چنانچه تمایل دارید کالری مصرفی سس سالاد ماکارونی را کم کنید، می‌‌توانید سالاد ماکارونی بدون سس مایونز حاضر نمایید و یا سس مایونز خود را به صورت خانگی، که با مواد اولیه سالم و تازه تهیه می‌شود، آماده کنید. همچنین برای استفاده از سس سالاد رژیم می‌‌توانید تنها از آبلیمو، کمی سرکه، نمک و فلفل استفاده کنید و به طور کلی ماست و مایونز را از آن حذف نمایید.

برای تزیین سالاد ماکارونی رژیمی خود نیز می‌توانید از ترکیبات خود سالاد ماکارونی رژیمی استفاده کنید. همچنین می‌توانید ترکیباتی که دوست دارید، همچون گوجه‌فرنگی و کالباس و... استفاده نمایید. در این حالت با مخلوط کردن سالاد ماکارونی، کالباس‌ نیز به ترکیبات شما اضافه می‌شود.